Hjalp mig!!!

Det har med att designa om ett hus pa utsidan ar nagot jag inte har nagon direkt erfarenhet av. Det ar svart, man vill ju gora det ratt forsta gangen....just nu ser vart hus ut som ett skelett mer an an hus. Vi hat tagit ner tva lager av "siding", och ska nu satta pa ett nytt lager. Materialet som vi ska anvanda heter Fiber Cement Siding och ser ut som tra.

Har ar ett kort pa hur vart hus ser ut nu:



Pelarna pa verandan hade jag tankt skulle se ut sa har och vara vita:



Sjalva A-formen ovanfor verandan har jag forestallt mig sa har. Men ska det vara i vitt ocksa eller samma farg som resen av huset? Hade nog tankt mala den delen samt pelarna och listerna vita, men vad tror ni?



Sen till sjalva fargen av huset. Jag har gatt och blivit valdigt fortjust i ett gront hus har i Laramie, och det lutar just nu at den fargen aven fast Randy tycker att det ska vara blatt. Lagger upp en bild pa det grona som jag tycker om och ett pa en bla fargen som han gillar. 



 

Jag tar jattegarna emot forslag pa farger och vill hora vad ni tycker om den grona och den bla fargen. Och om jag skulle lagga till en tredje farg till det grona, vilken farg skulle ni foresla da? 

Kommentarer
Postat av: Towe

Tva roster fran Luzern: Limegront! Eller faktiskt... 3 till. Mina kollegor rostar pa limegront. Kram!

2008-07-24 @ 14:30:39
URL: http://towe-anders.blogspot.com
Postat av: Towe

En tredje farg: en morkare nyans av limegront, gra eller morkrod.

2008-07-24 @ 14:32:25
URL: http://towe-anders.blogspot.com
Postat av: Cia

Ja, va bra...morkrod har jag ocksa tankt, da ar jag inte galen iaf!

2008-07-24 @ 17:43:49
URL: http://cialindgren.blogg.se/
Postat av: Sarah

Cia,

I saw this the other day in person and really liked it. It's not a color I would ever pick, but wow, it really does look nice with the the carmel/coffee brown

2008-08-01 @ 05:03:56
Postat av: sarah

I'm not paying attention here - in my first comment I was refering to the blue/grey house with the white and brown trim. I do really like the green house as well. I pass by it every day, so I don't know why I couldn't picture it when you were telling me about it. Too much wine I suppose. Anyhow, I love this color and the trim, but I think that it needs a third color in the mix -plum, navy, brown? S

2008-08-01 @ 05:08:28
Postat av: tina

Cia, alla fina hus i norrtälje som jag tänker kopiera när jag ska måla om mitt diarrébruna hus är en gammelgrön färg (som heter typ djurgårdsgrön), men mörkgröna knutar och sen mörkröda fönster... alltså bara den delen närmast fönstret är rött. Det är sååå snyggt! Sen vit altan mm till det... oh yes! :)

2008-08-17 @ 19:08:12
Postat av: Sanna

Jag tycker grönt helt klart

2008-08-23 @ 19:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0