Design Hjalp

Kan vi inte alta mina "husproblem" lite tillsammans? Vart siding projekt har gatt lite langsamt nu pa vintern, vi hade ju sa himla fint vader har i veckan och fick lite mer gjort, men idag ar det svinkallt igen. Jag har hela tiden tankt att den har delen av fasaden ska vara vit precis som pa den har bilden, men nu har jag kanske tankt om lite. Det kommer alltsa vara samma material.


Sa har ser vart hus ut i nulaget, och det ar alltsa den ovre delen, over verandan som jag pratar om. Listerna runt fonstrena och vid taket kommer vara vita, precis som pa nedervaningen. Dorren kommer antagligen att vara gra....



Sa...nu till mitt dilemma. Ska den delen vara vit eller gra?





Hade tankt att den gra fargen skulle vara lite ljusare an pa bilden, men jag ar nog mest inne pa den gra just nu. Det skapar lite mer kontrast och framhaver allt det vita, men a andra sidan sa ar ju vitt ett sakert kort. Men sakert kort kanske ar trakigt och jag ar radd for att det blir for mycket vitt? Vad tycker ni ar snyggast?




Kommentarer
Postat av: Sara

Hrm, svart...Husdelen bakom, ska den vara gron eller? I sa fall tankte jag forst att vitt vore bast, just for att inte blanda en massa farger... Blev lite osaker sen, for det var ju himla fint med gratt. Hur ska det vara bakom ar alltsa min fraga?

2009-03-06 @ 19:52:57
Postat av: Towe

En ljusare gra farg, absolut!

2009-03-06 @ 20:00:09
URL: http://towe-anders.blogspot.com
Postat av: Cia

husdelen bakom ska bara gron....

2009-03-06 @ 20:39:22
Postat av: Anders

Jag tror pa vitt!

2009-03-06 @ 21:17:50
Postat av: Anonym

Towe & Anders...ni ar gifta nu, sluta tycka olika...

2009-03-07 @ 00:29:34
Postat av: papa.lindgren

absolut ljusare grå

2009-03-07 @ 11:22:29
Postat av: tina som bestämmer

GRÅTT ÄR FLOTT!!!

2009-03-07 @ 19:18:12
Postat av: Sara

Forsoker igen da...tycker nog att ni ska kora pa gratt och i sa fall ha en gra dorr. Da binds allt ihop pa ett bra satt. Kram

2009-03-10 @ 08:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0