Glad Pask!!!

Glad pask pa er alla! Nu i Paskhelgen har det blivit mycket pyssel. Vi har fargat agg och paskpysslat, och i morse fick Oliver och Izak varsin paskkorg fran paskharen (ja, det ar ju sa man gor har). Idag ska vi ivag till Grandma och Grandpa och ata paskmat. Jag haller pa och lagar potatisgratang just nu, hittade ett recept som lat sa himla gott, sa nu provar jag det. Inte speciellt nyttigt kanske, men man skivar potatisen och blandar med gullok och purjolok, sa blandar man matlagningsgradde, Cream fraiche och Philadelphiaost i en gryta och varmer pa och kryddar med salt och pappar. Sen haller man pa det over potatisen och loken och in i ugnen. Sen pa med riven ost och in i ugnen tills den ar smalt.Mmmmm.
Sen ska jag aven ta med ugnsstekt sparris och ananas med kanel...kan rekomenderas, det ar supergott (alltsa inte sparris och ananas tillsammans..men det fattade ni nog). Idag nar jag stog och lagade mat kom jag pa att jag maste nog inforskaffa ett forklade...snacka om att man har gatt och blivit husmor!

Jag blir alltid lite deppig pa Pasken, vet inte varfor, men jag langtar alltid hem under Pasken. Vi brukade ha sa mysigt hemma och at alltid paskmiddag hos mamma, sa det kanns lite extra tomt nu nar hon ar borta. Nu kan man ju inte ens ringa och prata med henne...

Na, tillbaka till husarbetet med mig!!! Maste hinna stada och tvatta lite innan vi ger oss av, det ar ju trots allt Sondag, och det har ju som sagt blivit min "fixar" dag. Tvatten vantar....

Kommentarer
Postat av: Towe

Later som en delikaat gratang! Mums! Glad Pask och hoppas du far det lika mysigt som hemma i Sverige. Kram kram

2008-03-24 @ 09:35:24
URL: http://towe-anders.blogspot.com
Postat av: Sara

Tack detsamma! Later som att du har varit en riktig husmor :). Jag forsokte oxa pyssla lite i ar...blev inte riktigt lika mycket som ni dock. Forstar att du langtar "hem" och tanker pa din mamma. Hogtiderna brukar ju vara sa...man saknar...
Kramelikram

2008-03-24 @ 19:43:25
Postat av: tina

va fanken! hur mycket har du hunnit skriva människa?!! en sak fatta jag inte... hitta du kameran eller har du köpt ny? lite trött nu så har säkert läst men inte fattat ändå :)

2008-03-24 @ 22:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0