Stolar

Jag ska aka och titta pa dom har begagnade stolarna till mitt koksbord.


image51

Dom maste ju forstas malas om och klas om, men jag tycker att det ar lite kul med sana projekt. Mitt matbord va ganska dyrt, sa nu tankte jag att jag skulle hitta lite billigare stolar, och nya stolar kostar ju ca $100 per stol och jag behover 6-8 stolar. Dom har kostar $120 for 6 stolar, plus kostnaden att fixa iordning, sa kanske $200. Antingen ska jag mala dom vita eller svarta.....vad tycker ni? Tyget maste vara morkt med tanke pa barnen men far garna vara monstrat. Usch, nu far jag beslutsangest!!! Vita eller svarta, svarta eller vita....bordet ar i ek och valdigt robust. Dom ju sta framfor den vita medaljongtapeten, det ska man val ocksa ha i atankte. Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Sara

Ah, vad svart...svarta eller vita...tror att det kan bli fint med båda så jag vet inte riktigt. Hur "vit" ar tapeten? Ska stolarna i sa fall vara kritvita eller mer at det creme-fargade hallet? Vad hade du tankt for farger i ovrigt i matsalen? Inte sa mycket till hjalp va? :) Kram

2008-04-17 @ 19:30:11
Postat av: cia

Tapeten ar val lite mer creme-vit och vaggarna ocksa, med morkbruna tralister. Sen hade jag ju tankt dom forsta sofforna i inlagget nedan, sa accentfarg kommer lite svagt turkost. Ljust beige med svart samets/medaljongtyg kanske skulle va snyggt. Man vill nastan ha tva stolar och prova med innan man bestammer sig...

2008-04-17 @ 20:08:49
URL: http://cialindgren.blogg.se
Postat av: Towe

Helt klart svarta stolar framfor den ljusa tapeten.

2008-04-18 @ 15:49:28
URL: http://towe-anders.blogspot.com
Postat av: Sara

Fortfarande svart :). Du kanske far ta och gora en av varje och se...tror att det kan bli fint med bada. Ljust beiga kanske smalter in battre med de andra fargerna, medans svarta verkligen bryter av. Beror helt enkelt pa hur du vill ha det. Fast den dar modellen pa stol kanske blir snyggare i svart. Asch jag vet inte...Bada fargerna passar ju till ett ekbord.

2008-04-18 @ 19:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0